Selasa, 17 Julai 2012

Wanita 3G !!!

Hye ... hye ... hye... 
 Assalammualaikum my beloved readers... 

Hari ni akak nak kongsikan tentang wanita 3G . Pernah dengar tak ??
Ni bukan nak citer pasal cell phone korang yang ada 3G ke , 6G ke . tak erh ...hihi
3G yang akak maksudkan ialah GEMUK , GEBU , dan GEMPAL . Amacam , gerek tak tajuk nie ?? Gerek seh tajuk ni , sebab ramai wanita @ gadis2 di negara kita ni mengalami masalah terlebih 3G ni lah . (termasuklah akak ni..huhu)


nak buat muka ganas tapi tak jadi....

Akak tak lah terlebih sangat , Saiz akak ni boleh tahan jugak lah . Macam akak ni , dikategorikan dalam kelompok wanita 5C ( cute , caring , creative , chaste n charming ) hihihi...rujuk gambar diatas....hahahaha....
ok , berbalik pada cerita , ramai wanita kategori 3G ni kurang yakin untuk berdepan dengan orang ramai . Oleh kerana itulah mereka kurang menonjolkan diri dan tidak berminat untuk mengikuti mana2 aktiviti around mreke ... So ? What is the problem now ? Body image problem ? Psycho problem ? 
 Like this ...




Dottie ni ok jer ...high confident lagi tau .. bukan senang nak berdiri depan cameraman ni , kalau tak biasa dan tak confident , boleh masuk angin keluar asap siot....kau ada ??? hehe

 

  Haa... kat bawah ni tips2 dari akak untuk mereka yang tergolong dalam kategori wanita 3G ...

Tip Fesyen untuk tubuh berbentuk pear (besar pada bahagian bawah tubuh)


* Potongan lurus/tegak akan membuatkan anda nampak lebih langsing.

* Pilih warna yang lembut pada bahagian atas dan gelap pada bahagian bawah tubuh. Dengan cara ini, warna yang terang lebih menarik perhatian dan warna gelap kurang diperhatikan.

* Untuk menjadikan bahagian punggung nampak lebih kecil, anda boleh menambah bidang pada bahagian atas tubuh bagi menampakkan tubuh lebih seimbang. Contohnya, pakai dres atau blaus dengan pelapik bahu yang kecil dan lembut, elakkan skirt ada lining sebaliknya pilih skirt a-line yang lembut.

Tip bagi tubuh berbentuk epal (besar pada bahagian atas tubuh)


* Elakkan top atau dres yang terlalu banyak perincian seperti sulam, labuci, ropol dan manik. Sebaliknya pilih yang ringkas dan kosong dengan fabrik lembut beralun.

* Jangan pakai top yang ketat dan melekap pada tubuh kerana ia akan menyerlahkan lagi bahagian yang bermasalah.

* Pilih warna yang lembut pada bahagian bawah dan rona lebih gelap pada bahagian atas.

* Gunakan perincian seperti lisu, sulam dan sebagainya pada skirt atau seluar untuk lebih menarik perhatian pada bahagian tersebut.

* Leher bentuk V akan menjadikan dada nampak lebih kecil.

 HIGHLIGHT YOUR LOVE AND SPREAD IT  !!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Budak hitam telah mengintai...

Feedjit

 
Copyright 2015 Reserved to Nurain How Design By Cik Nurfarah